Monday, February 04, 2008

TJUGOEN DAGARS MEDITATION

Ja, nu har jag legat och mediterat i tjugoen dagar på kökssoffan
I går vände det i mitt bäcken, jag bara kände det i bröstet helt plötsligt. Det var precis som den första fosterrörelsen, en liten vågrörelse som kittlade till, mitt uppe i allt och då visste jag. Äntligen, och jag kände en glädje skölja genom min kropp.
Så här starkt har inte vänster ben känts på fyra månader och ändå är det svagt. Jag känner mig som en Ragdoll (trasdocka)som vinglar omkring utan muskler som håller ihop delarna. Igår började jag från början med små rygg och mag övningar och idag har jag utökat med några enkla Pilates övningar som min kollega Elisabet testade fram. Två rörelser när jag skulle lyfta rumpan kändes som värsta tvåtimmars passet på min systers Korpen gympa.
Alla är vi barn i början....
Jag har fortsatt min läkeväg mestadels på rygg och varit ihärdig med meditationer kombinerat med inre resor som varit okontrollerbara. Jag har använt mig av tankens kraft och tagit till stora arsenalen av fantasi när det gäller att laga och lappa allt som förorsakats av långvarig stress, oro, smärta och dyl. Min familj har fått sig någon dos av healing sessionerna då de ligger mig så varmt om hjärtat.
Jag har haft otrolig hjälp på vägen av de fyra väderstrecksänglarna, Ärkeänglarna Mikael, Rafael, Uriel och Gabriel, pappa och svåger Bengt, nåjder, shamaner, några mästare och ljusvarelser samt Gud. Jag har färdats land och rike runt, använt mig av olika element i naturen, av färg och ljus, glitter, moln, regnbågar, sol och allt annat som kunnat tillföra eller berika behandlingarna. Jag har tittat in i kroppen sett mig själv som ett hologram och renat mig in och utvärtes. Jag har bett om hjälp och det har verkligen gett mig styrka och tillförsikt.
Fortfarande använder jag mig av tulpaner i glada färger som muntrar upp sinnet bara genom att jag betraktar dem och jag lägger mig i Färgkupolen någon gång emellanåt för att ta in det ljus och de färger som jag bara sett genom köksfönstrena den sista tiden.
Vi behöver alla ljuset och färgerna för att må bra i hela systemet, och då menar jag på alla plan
dvs. fysiskt, psykiskt, mentalt och andligt.

No comments: