Monday, October 15, 2007

BEROENDE AV VÄRME OCH LJUSBEHANDLING

Kan människan bli beroende av värme och ljus behandlingar?
I mitt fall ett stort JA!

Efter min 22 dags behandling känner jag verkligen hur jag mår bra av dessa underbara stunder i värmen. Oftast somnar jag och vaknar av att jag hör min egen andning och hjärtslagen som dunkar på. Jag känner att jag är tröttare än vanligt just nu och jag förstår att det tagit denna tid innan min kropp släppt fram denna trötthet.

Jag är van att vara igång, får mycket gjort, är ambitiös och energisk. Det har tagit ett tag innan hela jag, på alla plan har fattat att det är tillåtet att vila och ta igen sig varje dag. Duktighets ministern är på semester!

Binjurarna är hårt ansatta av STRESS, adrenalinet och noradrenalinet som bildas där, pumpar frenetiskt runt och gör att alla organ fungerar sämre när vi trampar runt i ekorrhjulet.
Musklerna är ständigt spända och cirkulationen hämmas. Vi drar upp axlarna och pressar ihop käkarna......

Men det finns metoder som gör att hela organismen slappnar av, andningen sjunker ner i kroppen och tankarna ger vika....
Förutom FÄRG - LJUS - och VÄRME behandlingar, så kan vi träna vår förmåga till AVSPÄNNING med HUMOR:
IMG.jpg
Hoppas ni kommer åt denna härliga historia som en vän skickade till mig!

No comments: