Tuesday, October 23, 2007

REIKI = Universell livskraft

Mitt företag LIVSKRAFT fick sitt namn efter REIKI egentligen. När jag skulle registrera företaget för många, många år sedan så fanns det bara ett alternativ till namn och det var och ÄR Livskraft.

Känslan för vår inneboende styrka och kraft var och är så stark. Jag är så övertygad om att alla vi har en sån oerhörd kapacitet inom oss, men vi gör allt långa perioder för att döva, söva eller tysta ner den. Det blir enklast och bekvämast så. För TÄNK, om vi tack vare kraften är tvungna till att börja ta det yttersta ansvaret för vårt välmående och hälsa.

TÄNK om det inte räcker med att söka lyckan någon annnanstans, vad besvärligt att börja vända oss inåt för att veta vad vi egentligen känner. Tänk om det inte är någon annans "fel" att vi mår som vi mår när vi inte mår bra......TÄNK om det är vår inre vishet som på alla sätt försöker väcka oss när vi är på villospår? Som rent av gör krokben för oss när vi inte fattar att vi ska stanna upp och andas.....

För mig var det så att när REIKIN kom in i mitt liv så var det verkligen i sista minuten. Jag var så trött och slut, sprang omkring i mitt ekorrhjul som på något sätt gick fortare och fortare. Tur att jag inte flög av, av bara farten.....

Reikin startade min resa inåt och tack och lov så är den inte avslutad än. Det är en fascinerande och mycket spännande resa som leder mig till mycket lärorika trakter. INTRESSANT har blivit mitt favorit uttryck som många runtomkring får höra titt som tätt.
Livet, det som händer är oerhört intressant.

Jag använder REIKI i det mesta i mitt liv och det gör mig TACKSAM.......

No comments: