Saturday, October 27, 2007

FÄRGHEALING

FÄRG är fantastiskt att arbeta med i behandlingsform.
Har precis kommit hem från en HÄLSOMÄSSA i Övertorneå där jag gjort provbehandlingar med färghealing.

Hur går FÄRGHEALING behandling till?

SVAR: Klienten ligger ner på en behandlingsbänk och sessionen startar. Efter några djupa andetag ber jag personen tänka på en speciell färg, samtidigt tonar även jag in på färg. Oftast "ser" vi samma färg och jag täcker eller bäddar om denne med ett underbart vackert sidentyg i önskad kulör. Ibland får jag till mig en annan färg och då använder jag två kulörer under behandlingen. Jag gör handpåläggning samtidigt som jag scannar eller läser av personens energi.

Under sessionen använder jag min röst som redskap till att "guida" ner personen i ett avspänt, vilande tillstånd. Personen får följa med på en inre resa där hon/han på något sätt får utföra uppbyggande/stärkande övningar. Färgens frekvens på sidentyget påverkar samtidigt cellerna i kroppen på ett berikande sätt. Färgernas egenskap är att de arbetar med mitokondrierna(de minsta beståndsdelarna)i cellerna och ger energi samtidigt som de minskar känsla av stress.

På mässan pågår behandlingarna 15 - 30min. men det händer "saker" även under den relativt korta tiden. SÅ - Vad är egentligen tid? Jag bara undrar?

Färgbehandlingar kan utföras på många sätt, det här var EN förklaring.

No comments: