Thursday, October 04, 2007

LJUS & FÄRGTERAPI

Idag, torsdag 4 oktober, startade jag min dag med IR VÄRME/LJUS BEHANDLING. Förberedde mig inför en radiopratarstund med Jon Kärneskog på P 4 Radio Norrbotten kl. 8.10 - ca. 9.00 Temat var ljuset´s/färgerna´s påverkan på oss människor.

I tisdags kväll (2 oktober)kl. 18.15 förmedlade jag om färger i SR kanal P 3 som en inledning av kvällspasset där vi relaterade till ROSA färg(bandet för bröstcancer), LJUSBLÅ färg(prostatacancer) samt RÖD färg(stöd för munkarna i Burma)

För att återgå till min förberedande ljusbehandling så låg jag i Sensei apparaten i 25 min. och idag höjde jag frekvensen till 6. Gjorde mina stretching övningar, tänkte goda tankar samtidigt som jag arbetade med energi via tanken. Svettningen kom inte igång förrän efter 18 min. men jag slappnade av på ett behagfullt sätt.
Denna ljusbehandling var den 11 i ordningen och jag fortsätter med den här forskningen tills jag känner mig nöjd. Fortsättning följer.


Förresten så fick jag en AHA upplevelse i går kväll när jag satt på Konserthuset och lät marschmusik vandra genom mina celler. Helt apropå kände jag att mitt högra ben som smärtat i knävecket(lymfan) sen i våras, faktiskt blivit påtagligt bättre.

RADIOPROGRAMMET: Känner mig avslappnad med Jon så det gick riktigt bra. Vi pratade om hösten, färgerna och frånvaro av ljus under senhöst och vinter. Gav lite tips om vardagligt påfyllande av ljus/färg genom dagsljus lampor, utevistelse, naturen och naturligtvis behandling i FÄRGKUPOLEN med monokromt ljus.

Vi konstaterade att jägare är riktigt bra på att förse sig med färgterapi så mycket som de vistas i naturen. GRÖN skog, BLÅ himmel, sjöar, vattendrag, GUL sol, RÖD sol, bär, ORANGE eld osv.
Jon bjöd mig på kaffe och en god hembakt bulle idag på kanelbullens dag

I behandlingsform är mitt mest ultimata tips:
En värmande, avslappnande stund i Sensei infrarött ljus kupolen , en dusch och sedan ett avslutande, omhändertagande färgbad i ljuskupolen.
Efteråt känner du dig som en prins/prinsessa och det är du värd!

1 comment:

Sabina said...

Hej Monica
Jag hann inte lyssna på dig när det var på radio men jag hittade länkar på sr:s sida. Jag tycker det är så inspirerande och roligt att media uppmärksammar färgensbetydelse.Kram/Sabina
http://www.sr.se/cgi-bin/P3/kanalarkiv.asp?ProgramId=2786&NrOfDaysInArchive=7

och

http://www.sr.se/cgi-bin/norrbotten/program/index.asp?date=2007-10-04&ProgramID=59