Monday, October 01, 2007

IR VÄRMEBEHANDLING med Sensei Solopad

Rapport efter 8 värmebehandlingar.

Påbörjade denna s.k. forskning måndagen 22 september efter en uppbyggnads kurs om INFRARÖTT LJUS. Fick många AHA upplevelser under helgen och min medfödda nyfikenhet fick mig att agera omedelbart. Mina behov var att öka energiflödet i kroppssystemet samtidigt som jag vill avlasta nervsystemet på alla stresshormoner. Mina binjurar måste få lite hjälp.

Jag har valt att ligga i värmekupolerna olika tider under dygnet för att se effekter och samband.

Tidig morgon; underbart att mjuka upp lederna, hela kroppen före alla åtaganden. Jag har legat i 30 min. på frekvens 4 eller 5 och svettningen har kommit efter ca. 20 min. Kännbar hjärtklappning liknande vid en snabbare promenad. Smärtförnimmelser vid fotleder och fötter där mina största obalanser sitter.

Lunchtid; skön avkoppling, avslappning samt en liten tupplur i en halvtimme har lett till en avspänd eftermiddag. Oftast har jag känt en behaglig värme av den ökade cirkulationen.

Kvällstid; fortfarande frekvens 5 eller sänkning till 4 om det har blivit för ansträngande(hjärtklappning och otrolig svettning) har lett till en mycket god sömn. Har blivit varse om spänningar i axlar, skulderblad och ben.

Behandlingarna har ökat mitt vattenintag eftersom det är extra viktigt att fylla på vätska inför/efter en session. Huden har blivit mjukare, magen sköter sig bra och jag är bättre i mina leder.
Ibland har jag känt ett motstånd mot värmen och förstår att IR ljuset stött på nån inre obalans eller blockering. Jag har utövat andningsövningar, stretching, målbildsträning under sessionerna såvida jag hållit mig vaken.

Fortsätter denna intressanta reningsresa tills jag sett ytterligare resultat.
FORTSÄTTNING FÖLJER............

Läs mer om Infrarött ljus på
http://www.senseiscandinavia.se/

No comments: