Tuesday, October 30, 2007

FRÅGOR & SVAR OM REIKI HEALING

FRÅGOR OM HEALING:

Hej Monika!
Jag vill fråga lite om Reiki..för att jag pratade med en som har gått en annan healing kurs. Dom har sina egna och annorlunda regler och tankar om healing.
När man skickar healing, måste mottagaren veta tiden när du gör det??
Kan man somna när man kör bil, om man får fjärrhealing samtidigt??
Jag tror inte det.....Jag har skickat healing varje dag till någon efter den andra kursen.

Väntar på sista kurstillfälletså att jag får mitt intyg.
Vill kunna visa att jag har rätt att ge healing, och planera min framtid.

SVAR:

Det finns många regler om healing.
Mottagaren kan få veta vilken tid du skickar healing för då blir det lättare att känna vad som känns och om det känns.

Om du skickar VILLKORSLÖST behöver mottagaren inte veta om exakt tid. Hon/han får till sig det hon/han behöver, för vi ber ju om det högsta bästa, och vi vet ju inte vad de behöver för sin utveckling.

Om du ska KÄNNA AV någon så ska du ALLTID fråga om lov för alla har sin INTEGRITET. Annars är det ju som att du sänder GODA TANKAR och det inkräktar inte på integriteten.

RÄDSLA:
Jag har också hört att det kan vara farligt att skicka till nån som kör bil. Det tror jag INTE på!
Tvärtom så blir föraren mer vaken och mer uppmärksam!


Jag har själv varit med om det. Jag och en kollega körde hem en sen höstkväll efter en kurs i Skellefteå. Det var disigt och störtregn, risk för vattenplaning. Det var dessutom många långtradare på väg norrut. Jag körde och båda blev väldigt trötta och gäspiga av arbete och total koncentration på vägen. Gruppen jag utbildat lovade att de skulle skicka Reiki till oss som uppmuntran och beskydd. Vi hade inte bestämt någon speciell tid det, men helt plötsligt så var det som en frisk fläkt gick igenom bilen och vi blev störtpigga och glada samtidigt. Resten av färden skrattade och sjöng vi och vips var vi framme i Luleå.

RÄDSLOR sprider sig snabbare än en löpeld; du får inte göra det eller det för det är farligt, det och det kan hända.
DÄR får vi göra ett val; Fortsätta sprida rädsla(undvik skicka healing) eller sprid ljus och kärlek(skicka healing)

Vapen och krig (hat) tar död på människor men det gör inte goda tankar.
FORTSÄTT och KÄNN hur det känns inombords när människor säger olika saker, när du hör negativa budskap eller meddelanden. Du sprider ljus så Lita på din inre känsla!
Kram Monika

No comments: